المصرية للمحمول  
هذه الرسالة تفيد بأنك غير مشترك. للاشتراك الرجاء  أضغط هنـــــــــا
مركز تحميل الصور استعادة كلمة المرور طلب رقم التنشيط تنشيط العضوية البوابة الإسلامية لوحة المفاتيح العربية بث مباشر الإعلان لدينا
العودة   المصرية للمحمول > قسم السوفت ويير والبرمجة للتليفون المحمول ( Software ) > منتدى الانواع الاخرى ( Other Phones ) > منتدى التكنو ( Tecno )

قديم 10-02-2019, 08:12 PM
Mr.MK Mr.MK غير متواجد حالياً
عضو جديد

شكراً: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
Mr.MK is on a distinguished road
Red face كيفية عمل سوفت وير لهاتف تكنو دبليو3 - Tecno W3؟

السلام عليكم ورحمة الله
.
.
.
لو سمحتم يا شباب انا عايز أعمل سوفت وير للجهاز أمسح السوفت وير اللى موجود وأنزلة من جديد، فهل فيه فيديو او كتاب بي دي اف أو طريقة عن تجربة أستطيع أنى انزل سوفت وير للجهاز؟!
مع العلم أنه جهاز صيني "تيكنو w3"

لماذا أريد عمل سوفت وير؟
مبداياً أنا لست محترفاً طبعاً أو خبير ولكن يحدث فى جهازي اشياء غريبة بعد حوالى 850 يوم من استخدام الجهاز بدون أى مشاكل وجدت عدة مشاكل تحدث لى مثل:
أجد الكاميرا تنفتح لوحدها وتصور أجد الهاتف يتصل بأرقام من عندي أجد الهاتف مثلاً لو أنا اتصفح النت اجده يفتح روابط من الصفحة اللى انا بتصفح فيها ايضاً مثلاً لو أنا فاتح برنامج ما أجده يختار خيارات من البرنامج لوحدة يطلع من البرنامج لو انا أكتب تعليق ما.. أجده يكتب على مزاجة مثلاً بوالنالكشلاك يقوم بالتحويل الحروف والارقام أجده يوطي ويعلى الصوت لوحدة من الاخر كل ما ادخل فى تطبيق اى شئ اجده يختار على مزاجة هو حرفياً الهاتف أكنة ملبوس عفريت �� هههههههه

وأيضاً شئ هااااام جداً منذ أن حدثت لى هذه المشكلة كانت مرتبطة بشئ معين وهو أنى اغلقت الهاتف كالعادة وعندما فتحت الهاتف وجدت شئ على الشاشة اسمة اندرويد ريكفري ويقولي عشان تتحكم فى خيارات الاندرويد ريكفري انزل واطلع بأزرار الصوت واختار الخيار بزر الباور وروحت عشان اطلع

خالص من الاندرويد ريكفري ولكن يا شباب المفاجأة أنى وجدت ازرار الصوت تعطلت تمااااماً وقفت مش شغالة الشغال فقط هو زر الباور وطبعاً يا شباب عشان اقدر انى ادخل على التليفون ذات نفسه كان شئ صعب لانه الخيار معلق نفسه على خيار واحد وهو خيار الاوتو تيست مش خيار الخروج من

الاندرويد ريكفري وطبعاً ازرار الصوت عطلانة مش هعرف انزل على خيار الخروج المهم جلست اشيل فى البطارية وافتح الهاتف يمكن يفتح ومفيش فايدة لازم يجيلبلي الاندرويد ريكفري المهم فييييين وفيييييييين قدرت ادخل على الهاتف وحاولت قدر المستطاع انى الهاتف ميفصلش شحن منى او اقفلة لانه

لما بيتقفل لازم يجيبلي شاشة الاندرويد ريكفرى.. علطول وحتى الان لازم يجيبها.. المهم وانا ادخل على اليوتيوب او شئ اجي اعلي الصوت وأوطية أزرار الصوت مش شغالة انا قولت الازرار باظت وتعطلت ولكن بالصدفة قررت انى اعمل للجهاز اعادة ضبط المصنع وبعد الاعادة الجهاز انغلق وانفتح وجابلي

بردة شاشة الاندرويد ريكفرى -_- ولكن هذه المرة وجدت انه ازرار الصوت تشتغل عادي!!!!!!! المهم دخلت على الهاتف شوية اجد الازرار تشتغل عادي وشوية اجدها لا تشتغل شوية اجد زر الباور يشتغل عادي وشوية لا يشتغل!! وكل شوية القي الهاتف يعلي الصوت ويوطية ويختار خيارات ويفتح تطبيقات

مع حالة وكأنه ملبوس لذلك قررت انه من الافضل اجرب عمل سوفت وير يمكن يشتغل عادي لانة كدة كدة ميت لذلك جيت هنا أسألكم وشكرا
انا طولت عليكم انا متأسف ولكن أحببت أنى أضع الموضوع كله عشان اسهل الأمر على الاخوة اللى هيجاوبوني
شكراً ليكم

قديم 11-02-2019, 11:48 PM   رقم المشاركة: 2
Mr.MK
عضو جديد

رد: كيفية عمل سوفت وير لهاتف تكنو دبليو3 - Tecno W3؟

طيب سؤال للاخوة المشرفين
هل الحل دا ينفع؟

Mr.MK غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 22-02-2019, 08:38 AM   رقم المشاركة: 3
Mr.MK
عضو جديد

رد: كيفية عمل سوفت وير لهاتف تكنو دبليو3 - Tecno W3؟

تتتتتتتتتتتتتتتتتتت

Mr.MK غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس